Анализи

GfK: Потребителското настроение в България се е подобрило

Капитал 21 април 2017, 10:23

Настроенията на потребителите в България са се подобрили през първата четвърт на тази година в сравнение с предходната. Това е един от изводите в проучване на потребителския климат на GfK. Компанията провежда всеки месец от години това изследване, посочват в съобщението си оттам.

Резултатите показват, че икономическите очаквания на българските потребители за първите два месеца от тази година са достигнали най-високите си нива през последните години. След това през март обаче отново спадат до негативни нива от -2.3 пункта. Изводът, който правят в проучването, е, че "очевидно българският потребител все още не може да предположи колко дълго ще продължи икономическият растеж, наблюдаван през последните години". Въпреки това в края на тримесечието показателят е отчел 3.5 пункта подобрение в сравнение с предходната година.

С отрицателни икономически очаквания са във Великобритания (-13.2 пункта), Гърция (-51) и Италия (-53). В Чехия очакванията на потребителите за икономиката са на най-високи нива – 37.2 пункта, следвани от Холандия (31.9) и Португалия (29.2).

Целият текст е тук

Най-четени »
Виж още
Последни новини »
Виж още
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK