Готови ли сте за дигиталното търговско утре
Фотограф: Shutterstock
"Ние сме в началния стадий на едно пътуване, което, изглежда, ще бъде толкова революционно, колкото и навлизането на супермаркетите преди 60 години, казва мениджърът за веригата на доставки в "Нестле", цитиран в проучване на EY. Той има предвид развитието на електронната търговия с потребителски стоки. Макар и в начален стадий и засега в малки обеми, във виртуалното пространство вече се продават дори храни и напитки, които са може би най-сложните и консервативни продукти в е-отношение.
Близо една пета от глобалните потребители с достъп до интернет твърдят, че са поръчвали онлайн бързооборотни стоки, показва глобално проучване на "Нилсен". На базата му от компанията категорично и гласно заявяват, че бъдещето на FMCG търговията е онлайн. Магазините от тухли и хоросан със сигурност още дълго ще са от решаващо значение и никога няма да изчезнат напълно. Те обаче също ще се променят, ще станат по-малки и по-технологични и като канал ще генерират по-малки ръстове в сравнение със сегашните си.
В брой 5 на "Регал" представяме два анализа, които да ви подготвят за новото дигитално утре. Стратегически важно за бизнеса се очертава не просто да е в крак с новите тенденции и да следва предпочитанията на потребителите, но и да печели от всичко това. Анализът на EY дава отговори на някои от най-горещите дилеми, пред които е изправен всеки бизнес, решил да расте и във виртуалното пространство. При това тези отговори са базирани на опита на 42-ма мениджъри, отговорни за веригата на доставки в най-големите световни производители и търговци на потребителски стоки. Важно уточнение изглежда и че за бъдещето трябва да се мисли не едноканално и онлайн, а по-скоро многоканално - и за физическите магазини, и за електронните продажби. Всичко това налага цялостно преосмисляне на бизнес процесите за утре, което е добре да започне днес.