Регистрация

Технологиите, без които не може

Използвани умно, те оптимизират бизнеса и правят компаниите по-конкурентни

Автор: Боряна Бъчварова 15 юни 2015

Технологиите стават все по-важни сега, на етапа, на който търговският бизнес се пренася в дигитална среда и компаниите започват да развиват omni-channel стратегии.

Фотограф: Shutterstock

Може би сте чели как Сам Уолтън, създателят на WalMart, ходел с костюми за 50 долара, купени от неговите магазини, но пък бил готов да инвестира стотици милиони в технологии. Например в шестканален сателит, който да "свърже" обектите на веригата му, пръснати из цялата територия на САЩ. Или в електронната система, даваща възможност да се следи и анализира поведението на клиентите, която въвел още през 1981 г. Не че ходенето с евтини костюми е задължително, но както се убеждаваме всеки ден, инвестициите в технологии видимо са неотменен елемент от формулата на успеха. И то не само на тази, направила WalMart световен лидер в търговията на дребно, а на формулата на успеха в ритейла въобще. Технологиите стават все по-важни сега, на етапа, на който търговският бизнес се пренася в дигитална среда и компаниите започват да развиват omni-channel стратегии.

Търговията на дребно като висококонкурентна област, работеща с безброй артикули и множество магазини, голям персонал и масови клиенти и огромни бази данни, е една от първите сфери, в които се прилагат новите технологии. А разговорът за тях е може би вторият по важност в индустрията след тези по същината на търговията - търговски условия, вериги на доставки, маркетингови стратегии и др. Нещо повече - той минава през всички тях. Използвани умно, технологиите оптимизират бизнес процесите и правят компаниите по-конкурентни.

Заради всичко това посветихме темата на брой 4 на "Регал" на технологиите в ритейла. Ще можете да прочетете кои са горещите ИТ теми в световния дневен ред на търговията на дребно, какви са тенденциите в България и няколко практически казуса за направеното от компаниите, представени в България. Далеч сме от мисълта, че сме я отразили изчерпателно. Но определено ще продължим да публикуваме информация за тенденциите, добрите практики и реални казуси от сектора.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души