Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация

Новини, изследвания, анализи, казуси и интервюта на тема продоволствената сигурност, безопасност на храните и фермерски доставки. По проект, финансиран с подкрепата на Европейския съюз. Тази публикация (комуникация) отразява единствено мнението на автора и Европейската комисия не отговаря за съдържанието на информацията.

Приключи националната кампания "Подкрепяме българското!"

Автор: Регал 10 октомври 2016

Инициативата е на Министерството на земеделието и храните и помага на местните производители да намерят пазари

Фотограф: МЗХ

На 8 октомври в София приключи тазгодишното издание на кампанията "Подкрепяме българското!", съобщиха от пресцентъра на земеделското министерство. Повече от 50 дребни и средни местни производители на традиционни храни и продукти представиха продукцията си пред Националния дворец на културата, а хиляди столичани посетиха фермерския пазар, за да прекарат съботния ден сред изобилието на специално издигнатите щандове. Събитието бе част от инициативата на Министерството на земеделието и храните, посветена на насърчаването на родните фермери и осигуряването на пазари за тяхната продукция.

От началото на септември т.г. в 28 български града бяха организирани фермерски изложения, които дадоха възможност на местните производители да достигнат до широк кръг потребители, да промотират производството си и да демонстрират своето предприемачество.

"Фермерските пазари и изложения, които организирахме, за да представим на местните общности какво произвеждат в техните региони, се радваха на изключителен успех", обясни земеделският министър Десислава Танева, цитирана от пресцентъра на министерството. По думите й най-честият проблем на българските производители е достъпът на продукцията им до пазарите.

Изложението в София бе придружено от кръгла маса, в която участваха производители и преработватели, експерти и представители на земеделското ведомство. В рамките на дискусията министър Танева обяви, че: "България за втора година е с ръст във всички производства независимо от трудностите, независимо от недостатъчното подпомагане в най-кризисните сектори". По думите й не всички държави отчитат такива показатели и в другите страни има и спад. У нас най-висок е ръстът на производството на плодове и зеленчуци и на животновъдството.

Кампанията в цифри:

-
Организирани изложения в 28-те областни града;
-
Фермерските пазари на местни производители бяха посетени от близо половин милион души;
-
Близо 600 производители имаха възможност да представят продукцията си, като мнозина от тях я реализираха изцяло.

Нехранителните стоки - с нови по-високи цени през ноември Поскъпват и три от четирите млечни категории в кошницата на тайния клиент
Намалява потреблението на зехтин и олио Зехтин се купува повече в модерната търговия, олио - в традиционната
"Македонската "Алди" влиза в България Хард дискаунтърът "КАМ Маркет" започва да открива магазини в София