Регистрация

Пазарът на коли в България: малко предлагане и по-високи цени

Автор: Константин Николов 23 май 2022

Дефицитът е заради недостиг на части и бавни доставки в период на оживление в търсенето

Фотограф: Цветелина Белутова

За запознатите със състоянието на българския автопазар данните винаги сочат едно и също: преобладаващо стари коли, повече дизел (и то на много години), слаб контрол и регулации. През последните две години се появиха и нови фактори - секторът беше повлиян от пандемията и недостига на чипове, а сега - и от войната в Украйна и инфлацията. Търсенето на нови и употребявани напоследък е силно, но не и предлагането.

Дефицитът и инфлацията вдигнаха цените на автомобилите и сроковете на доставка. В сектора настройките за бъдещи продажби звучат оптимистично. Но спадащите реални доходи, забавянето в ръста на икономиката и вдигането на лихвите могат и да охладят пазара.

Четете целия текст на сайта на "Капитал"

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души