Регистрация

Новото лице на Орфеевото цвете

Автор: Мара Георгиева 13 април 2021

Сара Кюркчиева четири години търси формулата за продукти с екстракт от "възкръсващото" растение и от 2020 г. козметичната линия Orpheus се предлага на американския пазар

Сара Кюркчиева
Фотограф: Цветелина Белутова

Легендата разказва, че когато Орфей загубил любимата си жена Евридика, заплакал и от сълзите му в Родопите се родило "възкръсващото" цвете, наричано още Орфеево цвете. Растението (Haberlea rhodopensis) е изумително устойчиво на суша - издържа месеци без вода и може да се възстанови от хербаризирано стъбло, след като се полива достатъчно. Защитеният растителен вид вирее само в Родопите и съществува от милиони години. Интересът към цветето и неговите регенериращи свойства провокира Сара Кюркчиева да създаде българска козметика с марката Orpheus, която съдържа екстракт от уникалното растение. Продуктите са готови миналата година, произвеждат се и се продават в САЩ, а "пиронът" е попадането им в селекция подаръци на американския Forbes и в класация на изданието за най-добрите антиейдж серуми на 2020, както и отличаването им с няколко международни награди.

Целият текст е на сайта на "Капитал"

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души