Регистрация

Продажбите на Jumbo в България са намалели с 13% за полугодието

Автор: Иглика Филипова 21 септември 2020

Затварянето на магазините в началото на пандемията е понижило резултатите на цялата група

Фотограф: Цветелина Белутова

Веригата за детски играчки и стоки за дома Jumbo очаквано е понижила продажбите си в България през първата половина на 2020 г. Спадът в страната обаче е по-малък от този на гръцката група, която отчита по-слаби резултати за полугодието заради пандемията и временното затваряне на търговски обекти в много държави. Към средата на годината оборотът в България достига 27.7 млн. евро (54.2 млн. лв.), като спада с 13%.

Ефектът на локдауна

Продажбите на групата като цяло са се повишавали в началото на годината, като ръстът през януари и февруари е бил съответно 13% и 23% на годишна база.

Целият текст е на сайта на "Капитал"

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души