Регистрация

Михаил Николов и Йонко Дяков, 11 Meats: Производството ни спадна с около 70% заради затворените хотели и ресторанти

Автор: Мара Георгиева 04 април 2020

Производителите на меса по технологията за вакуумно готвене sous-vide ("су вид") пред "Капитал"

Йонко Дяков (вляво) и Михаил Николов: Имаме суровини, за да работим на пълен капацитет два месеца напред
Фотограф: Цветелина Белутова

Черният лебед с COVID-19 нахлу в цял свят и удари и гиганти, и млади предприемачи. Потърсихме успешни и растящи компании, които сме описвали през годините, за да премерим размера на промяната, трудностите и решенията. За следващите интервюта подбрахме компании с различен профил и продукт. Всички се сблъскват с несигурност, а повечето са с изчезнали приходи. Очаквано и тук най-устойчиви са храните.

От четири години Михаил Николов и Йонко Дяков предлагат различни видове меса с марката 11 Meats, произведени по технологията за вакуумно готвене sous-vide ("су вид" - "под вакуум"). Производствената им база е във Варна, а клиенти са над 300 хотели, ресторанти, заведения за бързо хранене, както и големи вериги и супермаркети. Компанията продава и онлайн. Съдружниците имат логистична фирма и два обекта за бързо хранене с бранда Meat Some - в столичния "Парк център" и в "Мол София".

Какво се промени в производствената дейност на компанията заради коронавируса?

Михаил Николов: Производството ни спадна с около 70% заради затворените хотели, ресторанти и заведения. В същото време веригите продължават да работят добре с нас, увеличиха се и онлайн продажбите, но с колко са нараснали ще знаем след време, когато имаме по-точна база за сравнение. Бизнесът ни не е замрял, пуснали сме над 10 нови су вид продукта - включително и зеленчуци. Готвим се да пуснем су вид риби за летните месеци.

Цялото интервю е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души