Регистрация

Най-динамичните компании за козметика и фармация: Хранителна добавка за растеж

Автор: Десислава Николова 27 февруари 2020

Ръстът в сектора се генерира от хранителните добавки, лекарствата без рецепта и козметиката

Shutterstock

Още по темата "Арома" (6AR)
За разлика от продажбите на лекарства, които през 2018 г. отбелязаха един от най-ниските си ръстове през последното десетилетие - около 5%, продажбите на медикаменти без рецепта, хранителни добавки и козметика продължават да бележат двуцифрени ръстове. Причините за това са няколко. В основата на увеличените продажби при част от компаниите са нарасналата покупателна способност и стремежът на все повече от потребителите към здравословен начин на живот - натурални и биопродукти, добавки и козметика. Експортът на козметичните продукти, произведени под собствените марки на големи европейски и азиатски хипермаркети и аптеки, също подпомага ръста на компаниите в сектора.

Защо най-големите работят с аптеките

В класацията на "Гепард" има няколко търговци на едро с лекарства, които по принцип са разширили портфолиото си с хранителни добавки и козметични продукти.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души