Новият закон за марките и географските означения дава повече сигурност за бизнеса
Автор: Пепи Кузева
21 февруари 2020
В края на миналата година влезе в сила новият Закон за марките и географските означения (ЗМГО), насочен към подобряване на нормативната уредба в тази област и съответствие между българското и европейското право в областта на защитата на търговските марки и географските означения. Със закона се транспонира Директива (ЕС) 2015/2436 от 16 декември 2015 г. за сближаване на законодателствата на държавите членки относно марките, която определя основните принципи в тази област и оставя на държавите свобода да въвеждат по-детайлни правила. В същото време чрез нея се гарантира, че регистрираните марки се ползват с една и съща защита в правните системи на всички държави членки. Крайната цел е повишаване на ефективността и правната сигурност за бизнеса и потребителите.
Ключовите промени касаят премахването на изискването за графично представяне на марките; абсолютните основания за отказ на регистрацията; защита на наименованията за произход и географските указания; засилване закрилата срещу недобросъвестното заявяване на търговските марки; ефективна борба срещу фалшифицирането на марките.
Втората група промени произтичат от практиката по прилагане на действащия Регламент 2017/1001 от 14 юни 2017 г. относно марката на ЕС.
Целият текст е тук