Кои спечелиха международните награди за иновации "Продукт на годината"
Победителите в отделните категории се излъчват от потребителите в резултат на независимо национално представително проучване, реализирано от авторитетна изследователска агенция. За България проучването бе осъществено от Nielsen Bulgaria сред 2000 респондента, следвайки уникалната методология на програмата.
Във второто издание на конкурса за иновации се състезаваха десетки нови и иновативни продукти и услуги, лансирани на българския пазар през последните 18 месеца, които бяха позиционирани за целите на проучването в 16 категории. От всяка категория бе излъчен само по един победител в резултат на независимия потребителски вот.
ПОБЕДИТЕЛИТЕ В "ПРОДУКТ НА ГОДИНАТА" 2018
КАТЕГОРИЯ | ПОБЕДИТЕЛ | КОМПАНИЯ |
Млечни продукти | Скир | Лидл България |
Прахосмукачки | Безжична прахосмукачка BCH65PET, Bosch | БСХ Домакински уреди България |
Почистващи препарати | SAVO ‘LIVING HYGIENE’ – Серия спрейове и препарати за под | Unilever |
Тоалетни блокчета | Domestos Power 5 | Unilever |
Грижа за лице | Комплект грижа за кожата NovAge Bright Sublime | Oрифлейм България |
Моторни масла | Shell Helix HX8 ECT 5W-30 | Orbico Bulgaria |
Сладка | Шипков мармалад | Лидл България |
Матраци | ДОРМЕО АйМемори S | Студио Модерна България |
Бебешки пелени | Pampers Pants | Procter & Gamble |
Перилни препарати | Ariel 3in1 PODS Lavender | Procter & Gamble |
Омекотители | Lenor Inspired By Nature Fabric Softener | Procter & Gamble |
Препарати за съдове | Fairy Lemon | Procter & Gamble |
Медицински изделия и лекарствени продукти за деца | Джуниър-Ангин близалки | PHOENIX Pharma EOOD |
Безалкохолни напитки | FUZETEA | Кока-Кола България |
Банкови карти | Дебитна карта за деца и тийнейджъри | Първа инвестиционна банка |
Хляб | Зеленчуков хляб | Лидл България |
За ползите от отличието
"Червеното лого "Продукт на годината" е знак за независима препоръка за потребителско доверие. Един ключов инструмент, който компаниите умело използват като силно маркетингово послание за подкрепата на своите нови и иновативни продукти и за насърчаване на продажбите - сподели Ралица Бехар, представител на "Продукт на годината" за България. - Международната програмата за иновации в потребителския сектор все още прави първите си крачки в България, но само за една година разпознаваемостта и доверието към логото от страна на потребителите е значително, според независмото национално представително проучване на Nieslen Bulgaria".
Условия за участие
Конкурсът за най-голямата международна награда за иновации в потребителския сектор "Продукт на годината" се провежда ежегодно в България. В него могат да участват продукти и услуги, лансирани на българския пазар през последните 18 месеца. Те трябва да демонстрират иновации в една или в повече от следните характеристики: функция, дизайн, опаковка, състав и др.
Победителите се определят единствено в резултат на потребителския вот. Във всяка отделна категория победителят е само един и той получава ексклузивно лиценза на наградата "Продукт на годината" и възможността да използва червеното лого неограничено в маркетинговите и публичните комуникации на продукта или услугата.
Компаниите, чиито продукти са участвали в потребителското проучване (победителите и финалистите), получават доклад от изследването на Nielsen Bulgaria с подробен анализ на категорията.
ЗА PRODUCT OF THE YEAR Програмата "Продукт на годината" е основана през 1987 г. от водещия френски експерт и предприемач Кристиян ле Брет, дългогодишен маркетингов директор в L'Oréal. Той създава уникална маркетингова концепция, която работи успешно на всеки пазар, с цел да насочи потребителите към най-добрите нови и иновативни продукти. В продължение на 30 години програмата успешно се реализира в десетки страни, включително и на ключовите пазари: САЩ, Канада, Индия, Южна Африка и Австралия, а от юли 2016 г. дебютира и в България. |
ФОКУС ВЪРХУ ИНОВАЦИИТЕ Продуктите и услугите, които кандидатстват за наградата "Продукт на годината", трябва да демонстрират иновация в своята категория. Тя може да се съдържа във функцията, дизайна или опаковката на продукта. Кандидатствалият продукт/услуга може да бъде напълно нов(а) на пазара или да бъде добавена полезна иновация към вече съществуващ продукт/услуга, като нова съставка, нова формула, нова функция или по-добра опаковка. При услугите това може да бъде или нова, или подобрена версия на вече съществуваща услуга. Не е задължително иновацията да е революционна, достатъчно е да прави живота на потребителите по-добър и по-лесен. |
ПРОУЧВАНЕТО "Продукт на годината" си партнира с авторитетната агенция за маркетингови проучвания Nielsen Bulgaria, за да изследва национално представителна извадка на българските потребители. Проучването има за цел да оцени: - Кой е най-атрактивният продукт/услуга? (25% от общия вот), - Кой е най-иновативният продукт/услуга? (25% от общия вот), - Удовлетвореността на потребителя от съответния продукт/услуга (50% от общия вот). |
РАЗПОЗНАВАЕМОСТ И ДОВЕРИЕ КЪМ ЛОГОТО "ПРОДУКТ НА ГОДИНАТА" През септември 2017 г. Nielsen Bulgaria проведе национално представително проучване за разпознаваемост и за доверието към логото*. Ето и основните изводи от проучването: - Всеки втори потребител вече е чувал за "Продукт на годината" само след първото издание на програмата; - 59% от респондентите са виждали логото "Продукт на годината"; - 69% смятат, че продукт с червеното лого е по-добър от други аналогични продукти без логото; - 72% от респондентите смятат, че продукт с логото е с по-добро качествоот други аналогични продукти без логото; - 74% от респондентите биха предпочели продукт с логото при избор за покупка между два продукта - Всеки пети вече е закупил продукт с логото "Продукт на годината"; - Всеки трети, закупил продукт с логото "Продукт на годината", твърди, че но има съществено значение за неговия избор; - Половината от потребителите биха закупили продуктс логото "Продукт на годината", а останалите биха обмислили закупуването му. Ролята на журито е да разгледа отговорно кандидатурите на всички продукти и да се увери, че само тези с истински иновации и нововъведения преминават към фазата на националното потребителско проучване. Членовете на журито не участват във финалното потребителско проучване, осъществявано от Nielsen Bulgaria. |