Регистрация

"Карлсберг България" отчете повишение на пазарния си дял през 2017 г.

Автор: Мара Георгиева 15 март 2018

Пазарът на бира в страната отбелязва 2.4% ръст и достига около 5.1 млн. хектолитра през миналата година

Фотограф: Надежда Чипева

"Карлсберг България" достигна 31.6% пазарен дял в обем през миналата година, съобщи Бранимир Братанов, маркетинг мениджър, като цитира данни на агенция Nielsen A/S. За сравнение – през 2016 делът на компанията е бил 26.8%. Другите два основни играча в България са още "Загорка" и "Каменица". Данните за пазара обаче са оскъдни и идват основно от самите производители.

Възход на местните марки

Двете местни марки на "Карлсберг" също отчитат ръст в продажбите. "Пиринско"продължава да бъде пазарен лидер в последните две години, достигайки 19.8% дял в обем през 2017 (ръст от 24 пр.п. спрямо 2016).

"Шуменско" също върви нагоре с 15 пр.п. и достига 10% пазарен дял в обем през 2017. "Завръщането на оригиналната 0.33 л стъклена бутилка "Бомбичката" бе една от най-успешните новости за бранда", обобщи Бранимир Братанов.

Данните за първите два месеца на 2018 г. са също възходящи - компанията отчита 33.1% дял в обем и 32.6% дял в стойност от бирения пазар. За същия период "Пиринско" достига 20.7% дял в обем, а "Шуменско" – 10.1%, по последни данни на агенция Nielsen A/S.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души