Регистрация

H&M се изправя срещу новата онлайн реалност

Автор: Цветан Кръстев 15 февруари 2018

Потребителите на компанията намаляват заради появата на онлайн играчи в ритейл сектора

Фотограф: Надежда Чипева

Още по темата Дрехи на склад
Шведската верига H&M увеличава приходите и магазините си през последните години, но не успява да подобрява нивата на печалбата. Оперативната печалба на групата е спаднала с около 50% от 2007 г. насам. Компанията е изправена пред редица предизвикателства, като основната опасност за нея е да бъде изместена от онлайн ритейл играчи в Европа като германския конкурент Zalando или от английската група Asos, която предлага дрехи, разнообразни аксесоари и продукти за красота с безплатна доставка.

Влияние оказват и някои от преките конкуренти на H&M, които oтнемат пазарен дял. Сред тях са ирландската търговска верига Primark и контролираната от най-големия оператор на магазини за дрехи Idintex - веригата за облекла и аксесоари Zara. Продуктите на Primark са на по-ниски цени, което допринася за избора на потребителите, пише Financial Times.

Недоволство сред инвеститорите

H&M, която развива бизнес и в България, представи новата си стратегия в края на януари. Тя предвижда затварянето на 170 магазина в различни държави. Освен това мениджмънтът на групата обяви, че се отказва от поставената цел за ръст на продажби през 2018 г. заради намаляващия брой клиенти. Впоследствие инвеститорите изразиха недоволството си към решението и акциите на компанията спаднаха с 11% до най-ниското ниво от 10 години.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души