Регистрация

Стартираща фирма доставя продукти с рецепти за вечеря у дома

Автор: Мара Георгиева 05 декември 2017

"Вечеря.БГ" вече развива услугата и в България. По света секторът meal-kit delivery се оценява на 1.5 млрд. долара

По света индустрията за доставка на пакети с точно оразмерени хранителни продукти, придружени от рецепти за готвене у дома (meal-kit delivery services), се оценява на 1.5 млрд. долара. Отскоро тази услуга се предлага и в България от компанията "Вечеря БГ".

Пакетите съдържат всички необходими продукти за ястия от различни точки на света – например гръцка мусака с патладжани и картофи, индийски матар с кокосово мляко и сладък картоф, тайландско къри с телешко и броколи, сицилианска капоната с каперси, стафиди и просо. Засега наборът от рецепти е около 20, но листът се обновява и допълва. Клиентът получава опаковано всичко необходимо в точно определените количества плюс рецепта с указания, в които стъпка по стъпка е описано как се приготвя ястието.

Поръчката се прави на сайта или по телефон. Ако е направена до 12 на обяд, доставката е на следващия ден между 14 и 20 часа. Цените са между 7.99 лв до 14.99 лв. на порция. Времето за приготвяне е 35 - 45 минути.

"Това не е услуга, с която просто пазаруваме вместо клиента и му доставяме поръчаното. Ние предлагаме избор на меню, което лично сме тествали, подбираме на ръка всеки продукт, опаковаме, пакетираме. Доставяме поръчката в текстилна торбичка и термоопаковка, подходяща за офис, където може да престои няколко часа без нужда от съхранение в хладилник", коментира Йоана Сотирова, управител на "Вечеря БГ".

Зад проекта

Идеята за бизнеса е на две приятелски семейства и се ражда през лятото на 2016 г. по време на вечеря. Йоана Сотирова, Георги Атанасов, Радостина Ангелова и Стефан Мичев са състуденти от един и същи университет в САЩ. Завършили са различни специалности - реклама и графичен дизайн, финанси, IT. След няколко години работа в Америка Йоана и Георги се връщат в България, а Радостина и Стефан остават и все още живеят и работят в САЩ.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души